Chili sin carne

Pamiętacie? Strączki 3 razy w tygodniu, zamiast mięsa. No tak, ale co z tych strączków? Dziś proponuję chili sin carne, znane, lubiane danie w stylu meksykańskim, ale bez mięsa. Zamiast mielonej wołowiny – quinoa – bardzo dobre roślinne źródło niezbędnych aminokwasów. A smak mięsny? To kwestia dodatków. Zapraszam 🙂

Chili sin carne
Chili sin carne

Składniki chili sin carne:

  • puszka czerwonej fasoli
  • puszka kukurydzy
  • 2/3 szklanki komosy ryżowej (quinoa)
  • puszka krojonych pomidorów w zalewie + ew. 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego (w sezonie świeże pomidory)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1-2 łyżki oliwy lub oleju
  • dodatki: 1-2 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych, 1/2 łyżeczki ostrej papryki, 1/4-1/2 łyżeczki wędzonej papryki, sól, pieprz

Jak zrobić chili sin carne?

Kaszę wypłukać, zalać szklanką wrzątku i gotować na małym ogniu. Olej rozgrzać na patelni, wrzucić ugotowaną quinoę smażyć 2-3 minuty, dodać odsączoną fasolę i kukurydzę, pomidory. Zagotować. Dodać starty czosnek i przyprawy, ew. dodać koncentrat pomidorowy, chwilę dusić razem. Odstawić na 10-15, by smaki przegryzły się. Podawać posypane natką i ew. z grzankami.

Smacznego 🙂

Znajdź mnie na fb

drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *