Zdrowy deser

Zdrowy deser (lub śniadanie) to kasza jaglana, suszone owoce, orzechy, nasiona i ananas. Dodatkowo z kleksem jogurtu i kropelką syropu z drzewa chlebowego. Najlepiej zjeść go na ciepło, ale zimny też jest pyszny. I kto to pisze? Osoba, która nie przepada za kaszą jaglaną! A jednak, odpowiednio przygotowana i połączona jest bardzo dobra.

Deser z dedykacją dla Oleńki.

zdrowy deser_zdrowe śniadanie_kasza jaglana z owocami

Składniki (na 5 porcji):

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 1 szklanka suszonych owoców (u mnie żurawina z rodzynkami)
  • 0,5 szklanki orzechów
  • 1-2 łyżki nasion (słonecznik, dynia, inne)
  • 0,5 łyżki oliwy cynamonowej (ew. zwykła + szczypta cynamonu)
  • 0,5 ananasa (można zastąpić innymi owocami: truskawkami, jagodami, malinami, jabłkami, inne pomysły)
  • po łyżce naturalnego jogurtu na każdą porcję
  • po odrobinie syropu z drzewa chlebowego na porcję (ew. miodu, syropu klonowego)
  • kilka listków melisy (do ozdoby deseru)

Wykonanie:

Kaszę wsypać do pustego garna i lekko prażyć, ciągle mieszając, z oliwą. Zalać wodą (ok. 3 szklanek – dodaję stopniowo) i gotować do miękkości.

Przygotować bakalie – umyć i pokroić. Ananasa pokroić w kostkę, zostawiając 5 części do ozdoby.

Kaszę, ananasa, bakalie, nasiona wymieszać. Przełożyć do salaterek. Na każdą porcję położyć jogurt, polać odrobiną syropu z drzewa chlebowego. Przybrać odłożonymi kawałkami ananasa i listkami melisy.

Znajdź mnie na fb.

zdrowy deser_zdrowe śniadanie_kasza jaglana z owocami

Deser „wędruje” do akcji „Śniadanie na lato”.

akcja_śniadanie na lato_zdrowy deser_rodzinkawkuchni.pl

Inne dania na śniadania:

śniadaniowe muffinki z tymiankiem i fetą_wytrawne muffinki  granola orkiszowa_płatki śniadaniowe_danie na śniadanie  placuszki z syropem z drzewa chlebowego_pankejki_corab_sałatka owocowa  pasztet z ciecierzycy_pasztet wegetariański_domowy pasztet

drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *